Bol.com Plaza: fors risico voor kwaliteitsimago – Emerce

Geplaatst op

Mijn conclusie: Externe aanbieders die via bol.com PLAZA verkopen, stellen met hun serviceniveau blijkbaar veel klanten teleur. Mooie omzet- en margegenerator, maar ook een groot risico voor het kwaliteitsimago van bol.com en daarmee ook voor de online activiteiten van Ahold.

Source: www.emerce.nl

Het klinkt zo interesant. Een bestaand platform, wat z’n bestaanrecht al bewezen heeft, inzetten en gebruiken voor andere aanbieders. 

En dit onderzoek laat, ook naar mijn mening, ik ben het geheel eens met de schrijver, zien wat de gevaren zijn.. 

Want….

Wanneer de service verlening van een ander aanbieder afwijkt van de standaard die de klant gewend is, zal dit een negatief effect hebben op een klant beoordeling! Want, ongeacht dat je overal kunt vertellen en schrijven dat jij, als oorspronkelijke aanbieder, niet verantwoordelijk bent voor de andere partij…. Voor een koper is Bol, simpelweg Bol. Ongeacht de achterliggende constructies.

 

Coolblue..

Dit is dan ook de reden dat een bedrijf als Coolblue zelfs het leveren van de producten in eigen hand houdt.. Een opmerking van Pieter Zwart hier over: wij streven naar de hoogste klanttevredenheid. We gaan voor een hoge NPS. Ieder ander bedrijf wat uitlevert, anders dan onze eigen, heeft niets met deze NPS..

Duidelijke uitspraak en goede filosifie. 

See on Scoop.itRwh_at

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s