Laat eens wat van je horen…

Geplaatst op Geupdate op

Vandaag de dag van de vakantieterugreis… Na 12 dagen in zonnig Turkije was het vanochtend om 01:00 uur afscheid nemen van het hotelpersoneel en de bus in, richting vliegveld Antalya. Op zich al een beste reis, want we vertrokken vanuit Alanya en dan ben je, rondrijdend om andere gasten op te halen, even stoppen onderweg, etc toch al een kleine 3 uur onderweg voor je goed en wel op het vliegveld bent.

Inchecken..

Goed. Bagage afgeleverd, boarding kaart ontvangen, we zijn er klaar voor. Vliegtijd staat gepland om 06:00 uur. We zijn keurig op tijd. De kaart geeft aan dat boarden vanaf 05:15 uur mogelijk is. Nu heb ik al wel vaker gevlogen en weet dan ook uit ervaring dat je deze tijd als een soort van richttijd moet zien, maar goed. Rond 05:30 maar eens richting de Gate. Met een beetje massel is men al bezig met de mensen aan boord te laten gaan. Op naar vliegveld Eindhoven.

Aan boord?

Helaas. Niets was minder waar. Wel stonden er al allerlei reizigers in de rij en stonden er een handvol medewerkers van Corendon druk te discussieren met elkaar, maar van aan boord gaan was geen enkele sprake. De Corendon mensen hadden het heel druk. Vooral met zichzelf en de naaste collega. Er werd veel gelachen, dus ik neem aan dat men het behoorlijk gezellig had. Ondertussen werd het wachten voor de mensen in de rij een behoorlijke opgave, zodat de een naar de ander besloot om toch nog maar weer even te gaan zitten. De Corendon medewerkers gingen ondertussen vrolijk door met datgene waar ze de gehele tijd al mee bezig waren. Ik moet je eerlijk bekennen dat het mij volslagen onduidelijk is wat dat precies was. Maar ze hadden in ieder geval lol.

Geen informatie!

Ondertussen tikte het klokje natuurlijk aardig door en de geplande vertrektijd van 06:00 uur was al bereikt. En wij stonden nog steeds te wachten om aan boord te mogen. Het meest vervelende en irritante van deze hele situatie vind ik echter dat er geheel niet gecommuniceerd werd over datgene wat er nu eigenlijk aan de hand was. Geen woord werd gerept over een reden, geen enkele uitleg werd gegeven. Slechts een oorverdovdende informatie stilte. En natuurlijk het groepje ginnegappende Corendon medewerkers.

Je kunt je voorstellen dat de stemming er onder de wachtenden ondertussen niet beter op werd. Er werd wild gespeculeerd wat er allemaal wel niet aan de hand kon zijn. Het toestel is pas laat binnen gekomen.. Neen, want het staat al geruime tijd aan de Gate, een ieder is van boord en schoongemaakt is er ook al. Zou er iets kapot zijn aan het toestel? Dat hoop ik toch niet.. Nooit een prettig gevoel wanneer je vervolgens nog zo'n 3,5 uur in een dergelijk toestel mag zitten. En ga zo maar door. Het feit dat er geen woord aan uitleg gegeven werd, veroorzaakte steeds meer onrust. Het was goed na 06:00 uur toen ineens activiteit ontstond en er mensen doorgelaten werden naar het toestel. En nog steeds geen verklaring.

Navraag via Twitter

Ik dacht: kom, laat ik het eens proberen, ik stel mijn vraag gewoon via Twitter. Keurig hashtag gebruikt bij een aantal (in mijn ogen) relevante woorden, zoals #Corendon, #Antalya, #CAI041 en #Fail. En even gevraagd wat de reden is van de vertraging bij het boarden. En ach… Ook hier weer een oorverdovende informatie stilte. Ik trek nu de volgende, voorzichtige, conclusie: Corendon doet niets aan webcare!

Ik heb in ieder geval geen enkele reactie ontvangen op mijn tweets. En ik heb er toch best een aantal verstuurd kan ik u melden. Maar helemaal niets terug dus! Geen enkele reactie. Zou het werkelijk zo zijn dat een toch behoorlijk grote onderneming als Corendon, geheel niets doet aan monitoring van Social? Niet eens volgt in welke berichten haar naam vermeld wordt? Dat zou toch niet echt??

Welnu: het ljkt er in ieder geval wel op. Vreemde zaak. En niet erg handig in mijn optiek. Je wilt als bedrijf toch weten hoe er over je gesproken wordt? Wat mensen verrtellen via de grote platformen als Twitter en Facebook. Alleen een Zoover review kan tegenwoordig toch niet meer voldoende zijn om een goed beeld te krijgen. ( oh ja.. Die moet ik, natuurlijk ook nog invullen. Wat denk je zal mijn overall cijfer worden?? Wanneer dit een NPS score moet worden kun je wel een beeld vormen denk ik.)

Klassieke fout.

Dat een bedrijf als Corendon een dergelijke klassieke fout begaat, het niet communiceren met je klanten wanneer er iets aan de hand is, bevreemd mij enigszinds. Ik had verwacht dat men ondertussen al wel had meegekregen dat dit by far, de slechtste tactiek is die je kan kiezen. Het levert alleen maar onrust op, ontevreden klanten, verkeerde informatie wordt verspreid en je bent uren, zo niet dagen bezig om aan damage controll te doen. Terwijl het zo eenvoudig kan zijn: vertel gewoon wat er aan de hand is…

Mist…

Nadat een ieder aan boord was, de veiligheidsinstructies geven waren en ons was verteld dat de vliegtijd zo'n 3,5 uur zou bedragen, en dat dit best snel was, kregen we als nog, zo heel en passant, een uitleg waarom het zo lang moest duren voordat wij in Antalya aan boord mochten: het was mistig in Eindhoven..


 

2 gedachten over “Laat eens wat van je horen…

    Laat eens wat van je horen… | rwhat zei:
    juli 16, 2014 om 12:52 pm

    […] RSS ← Laat eens wat van je horen… […]

    Like

    rwh_at (@rwh_at) zei:
    juli 17, 2014 om 11:08 am

    Ondertussen uitgebreid contact gehad met @corendon. Ik ben keurig bedankt voor mijn opmerkingen en suggesties. De Twitter Bio is aangepast en vermeld nu keurig dat de webcare bedreven wordt tussen 09:00 en 18:00 uur. Geeft in ieder geval duidelijkheid.
    Ook contact gehad met Martin de Boer, global marketing Director van Corendon. Hij weet te melden dat uitbreiding van de beschikbaarheid van het webcareteam naar 24/7 wordt onderzocht.
    Mooi dat er toch contact is ontstaan en dat er gekeken wordt naar de berichten.

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s