Americans Can’t Even Focus On TV Anymore

Geplaatst op

Much has been written about the distractibility of the modern American. In the past decade, diagnoses of Attention Deficit Hyperactive Disorders have skyrocketed, the listicle conquered the internet, and there was even a report that goldfish now have longer attention spans than the average American.

 

Now it appears that watching television, itself a diversion, requires more focus than we can muster.

 

Forbes reports that a new study from the consulting group TNS found that 56% of Americans engage in another digital activity (playing with their phones, tablets, or laptops) while they are watching TV. That puts the U.S. ahead of the global average, which is 48%, but well behind Japan, where 79% of TV viewers are using a different device while they do it…,

Source: www.businessinsider.com

56% van de Amerikanen gebruikt dus een mobile device terrwijl e aan het tv kijken zijn. Da’s veel, maar een wereldwijd gemiddelde van 48% vind ik toch ook best hoog! 

Nu moet ik ook zeggen dat menig tv programma alleen maar leuk is om naar te kijken wanneer je ondertussen via je mobiel of tablet Twitter en Facebook volgt om te lezen wat er allemaal over gezegd wordt.. Met name de verschillende (muziek) talenten programma’s zijn pas weer echt bezienswaardig geworden nadat het gebruik van Twitter en Facebook gemeengoed is geworden. 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s