Kerstgevoel in Enschede

Geplaatst op

See on Scoop.itRwh_at

Rein Hof’s insight:

Dit weekend, op zaterdag 14 december, samen met de familie de Enschedese binnenstad in geweest. Dat was lang geleden. Om de een of andere reden kom ik niet zo vaak meer in het centrum..

Na een bezoek aan Wenen eerder deze week verheugde ik mij best op een middagje shoppen. Ik had een beeld van mooi ingerichte etalages, een versierde binnen stad en gezellige kraampjes op de Oude Markt. 

 

Hoe teleurstellend was dan ook de realiteit.. Niets, maar dan ook helemaal niets op de Oude Markt. Of wil iemand die zielige karikatuur van een kerstboom verdedigen? Ik heb zelden een boom gezien die er zo triest uit ziet en waar de lichtjes er zonder enig gevoel in gegooid zijn. Wat een aanfluiting!

 

Kraampjes? Iets wat ook maar in de versre verte lijkt op een kerstmarkt? Neen! Niets van dat. Een koud, kaal, leeg plein. Dit jaar ook geen ijsbaan! " Er is geen geld" heet het. Daar is ondertussen ook al genoeg over gezegd en geschreven, dus laat ik daar maar niet verr op in gaan..

Zoals ik het begrijp is er vanaf 19 december het een en ander gepland in de binnenstad. 19 december. Dat is toch veel te laat! E zijn koopzondagen vanaf 1 december. Dan had de stad toch ook al aangekleed moeten zijn? 

 

Moeilijk? Geen inspiratie? Ga even de grens over en bezoek een paar steden in het grendgebied. Dank weet je direct wat ik bedoel. Hoef je niet voor naar Berlijn. Of Wenen. Alhoewel de laatste wel erg mooi verzierd is in deze tijd van het jaar.. Heel erg mooi! 

Geef een reactie

