Facebook gaat niet meer advertenties tonen aan gebruikers – Nieuws – Customer Talk – Alles over crm, klantstrategie, digital marketing, social business, e-commerce, customer experience en meer

Geplaatst op

See on Scoop.itRwh_at

Het sociale netwerk Facebook heeft aangekondigd niet van plan te zijn om meer advertenties te tonen tussen de…

Rein Hof’s insight:

Voor de gebruiker lijkt mij dit erg prettig nieuws… Veel reclames zal op den duur (en dat zal echt niet lang duren) gebruikers definitief afschrikken en doen besluiten om Facebook niet meer te gebruiken.

Het aantal gebruikers gaat toch al niet meer in het tempo omhoog als men gewend is,  dus gebruikers die echt afhaken zal niet zijn waar het bedrijf op zit te wachten..

 

Daarnaast  lijkt het er toch zeer op dat Facebook en Google een samenwerking aan gaan, die er voor moet zorgen dat de reclames die je aan de zijkant te zien krijgt, nog veel beter zijn afgestemd op het zoekgedrag / interesse gebied van een gebruiker.

 

Daar zie ik dan wel degelijk de voordelen van. Zowel voor gebruiker als aanbieder. Wat is nu mooier dan een advertentie tonen, en vervolgens een gebruiker triggeren die zich verwondert dat dit nu precies is waar hij/zij naar op zoek was… Win/win dus.. Volgens mij hebben ze daarmee écht een verdienmodel te pakken. 

See on www.customertalk.nl

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s