Report: Facebook Is Collecting Data on Your Cursor Movements

Geplaatst op

See on Scoop.itRwh_at

Facebook is reportedly experimenting with new technology that tracks and collects data about a user’s activity on the site, including cursor movements.

Rein Hof’s insight:

Hmmm. Dus Facebook registreert mijn muisbewegingen. Of gaat een poging tot doe.. Lucky me. Ik heb gebruik een I-Pad. Geen muis aanwezig.

Dus als dit alles is, ben ik er niet zo bang voor. Maar een ander nieuwtje geeft direct een geheel andere insight in deze scoop. Facebook en Google gaan een samenwerking aan. Is het verhaal. Goed. Wat gaat dat dan weer betekenen?

Je muisbewegingen worden dus al bijgehouden op Facebook.

Maar nu zoek je, via Google, een boek, DVD, broek, vakantie. En vervolgens gebruik jij je Facebook pagina. En… OMG… Ik krijg ineens advertenties te zien die precies aansluiten bij datgene wat ik zojuist nog aan het zoeken was. Precies de DVD die ik zoek. Een mooie aanbiedingen voor een vakantie bestemming waar ik naar gezocht heb…. Handig!

 

Is dit inbreken in privacy? Gaat dit al te ver? 

Ach. Volgens mij niet.  Het is gebruik maken van informatie die beschikbaar is gesteld door de gebruiker. Willens en wetens. Dat deze info nu gecombineerd wordt, is denk ik ook niet eens zo verkeerd. Ik bedoel: ik ga nu in ieder geval op mijn Facebook pagina advetenties zien waar ik inderdaad interesse in heb. En niet een toevallige, random  reclame waar ik niets mee heb. 

Win/Win…?

See on mashable.com

Geef een reactie

