Consumentenbond roept Albert Heijn op klantdata beter te beschermen – Nieuws – Customer Talk – Alles over crm, klantstrategie, digital marketing, social business, e-commerce, customer experience en…

Geplaatst op

See on Scoop.itRwh_at

De Consumentenbond heeft de Albert Heijn opgeroepen om de aankoopgegevens die gelinkt zijn aan de bonuskaarten beter te…

Rein Hof’s insight:

Het verweer van AH in deze is: wij houden ons aan de wet..

met alle respect, maar dat is niet voldoende. Het gevoel van de klanten wordt beschaamd. En dat is veel ernstiger dat welke wetgeving ook.. 

Dat er veel data verzameld wordt door winkels, onlineshops, overheden en wie niet tegenwoordig, is duidelijk. Maar wanneer het consumenten gevoel en de betrokkenheiddoor hen  daardoor beschadigd wordt moet je gaan oppassen lijkt mij.. 

Laten we eerlijk zijn. AH vermeldt al jaren data over ons aankoop gedrag. En beloond ons daar ook voor. De kortingen liegen er niet om. Dat deze data nu te eenvoudig te bekijken valt is niet goed te praten. Daar moeten ze echt mee aan de slag. En dat gaat dan verder dan roepen dat je je aan de wet houdt. 

 

See on www.customertalk.nl

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s