One internet to rule them all

Geplaatst op

See on Scoop.itRwh_at
       

Door Anne van den Berg
Senior editor Customer Talk

Vorige week werd bekend dat zeven telecom- en internetbedrijven bezig zijn met een initiatief om wereldwijd gratis internet te leveren. Verbonden worden met iedereen ter wereld moet een hygiënefactor worden, een eerste levensbehoefte, een nieuwe laag die toegevoegd wordt aan de piramide van Maslov. Enerzijds vind ik het bewonderingswaardig dat niet alle bedrijven uit de Verenigde Staten komen (hoewel het wel de meerderheid is en er geen bedrijven zijn aangesloten uit Afrika, Zuid-Amerika of Oceanië). Anderzijds ben ik benieuwd wat ze met ‘wereldwijd’ bedoelen. Hoe gaan ze de meest desolate plekken voorzien van internet als de internet- én telefoonverbinding al tijdens het treinritje tussen Zwolle en Ommen wegvallen. Als laatste maak ik me zorgen: gratis internet. Bij het woordje ‘gratis’ komt al eerst de volgende slagzin in mijn hoofd naar boven: ‘If it is free, you are not the customer, you are the product.’ Met het NSA-schandaal in het achterhoofd, wordt de slogan dan ‘one internet to rule them all’?

Rein Hof’s insight:

Mooie column van Anne. 

Ik bergijp haar gevoel.. Ook ik krijg een apart gevoel wanneer iets als dit aangeprezen wordt als gratis…

Geef een reactie

