Is het ‘nieuwe’ TV-kijken echt wel zo nieuw? – Frankwatching

Geplaatst op

See on Scoop.itRwh_at

On demand’-diensten, Netflix, Chromecast. Het TV-kijken verandert. Toch? Is het ‘nieuwe tv-kijken’ eigenlijk wel zo nieuw?

Rein Hof’s insight:

Ik ben het eens met de stelling dat het allemaal niet zo nieuw is. Het is inderdaad zo dat een aantal zaken al veel langer bestaan. En dat bedrijven al jaren aan de weg timmeren om een succes te worden. 

 

Maar soms kost iets gewoon tijd. En volgens mij is nu de tijd rijp voor het echt accepteren en omarmen van de verschillende mogelijkheden. Ik verwacht dan ook dat Netflix een echte doorbraak krijgt in Nederland. En dat daarnaast meer partijen zich bezig willen/gaan houden met dit concept.

 

Daarnaast verwacht ik dat er nog veel meer programma’s zullen komen die actief en bewust inspelen op het multichannel gedrag van kijkers.. Het programma op TV, en daarnaast reageren en volgen via tabblad of ander device. 

 

ik vraag me af wanneer het eerste Nederlandse TV programma komt waarbij je kunt stemmen via Twitter of Facebook, in plaats van SMS…  Wanneer durft iemand af te stappen van het beproefde "verdienmodel"  en gaat de echte dialoog aan? Wie? de Mol? Oerlemans? … 

See on www.frankwatching.com

Geef een reactie

