Energie drankje timmert aan de weg..

Geplaatst op Geupdate op

Ik ben een fan van Formule 1. Kijk iedere race en heb een voorkeur voor coureur en fabrikant. Mijn favo coureur is Sebastian Vettel In mijn tweets aangeduid als #Sebas. Favo team is Red Bull..

Reden waarom Red Bull voor mij een speciaal team is? Simpelweg de manier waarop zij begonnen zijn in F1. Wars van grote namen. Maar wel met een missie. Ondertussen is die missie aardig gelukt lijkt mij.

Maar we hebben het over een energie drankje..

Ja! En daarnaast over een wereld waar heel veel geld om gaat. Niet alleen de racewereld. Maar de overall commerciële wereld waarin je als bedrijf geld wilt verdienen. En als toch best exclusief, lees dus ook prijzig, merk moet je onderscheidend bezig zijn. Dat doe je bijvoorbeeld door in de F1 bezig te zijn. En Red Bull Extreme games te organiseren. Of de sprong van Felix Baumgartner te sponsoren. De sponsoring heeft ongeveer 15 miljoen euro gekost. De wereldwijde reclame was onbetaalbaar…

En nu voetbal… Sinds 2009 is Red Bull de hoofdsponsor van RB Leipzig. Iedereen kan bedenken dat dit Red Bull Leipzig is, maar de wetgeving verbied het gebruik van bedrijfsnamen.. De officiële naam is dan ook RasenBallsport Leipzig.. Bijzonder is dat Red Bull er niet voor gekozen heeft om 1 van de reeds bestaande grote clubs te gebruiken… Lokomotive Leipzig als meest bekende..

Nee,! Red Bull gaat ook in deze sport haar eigen gang en kiest er voor om een eigen club op te zetten. En hoe! Het afgelopen seizoen is RB Leipzig zonder verlies doorgestoten naar de volgde Liga. Om ook hier te laten zien dat er meer mogelijk is dan menig een op voorhand verwacht. De reactie van de fans is meer dan goed. RB Leipzig is een familie vereniging, waar ouders graag met de kinderen naar toe gaan. In tegenstelling tot de andere, veel bekendere clubs uit deze stad. En mocht je het idee hebben dat er voor een klein, select gezelschap gespeeld wordt.. Nee hoor. Dit stadion kan meer dan 44.000 mensen welkom heten.. Ach.. Ik ken een aantal Nederlandse eredivisie clubs die het niet herbergen..

Een drankje waarvan heel veel menden vinden dat het niet te drinken is.. Een merk. Een uitstraling.. Ik vind het meer dan knap hoe dit bedrijf bezig is om haar naam neer te zetten en te verankeren. Respect! Zij begrijpen hoe je mensen boeit en bindt. Hoe je een verhaal vertelt. En een eigen community op zet. Een leerbedrijf..

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s