Privacy? Wat is nog prive?

Geplaatst op Geupdate op

http://bit.ly/16IGj18


Privacy wordt overschat.

Zo.. Ik heb het gezegd..

Want waar hebben we het over? Iemand doet iets wat niet mag. En staat op foto of video. En dat mag ik vervolgens niet gebruiken voor opsporing en vragen aan publiek, omdat ik dan privacy schendt? Dat valt niet meer uit te leggen aan de burgers lijkt mij..

Ik begrijp en heb begrip voor de generatie die onderdrukking en veel ellende heeft meegemaakt. En ik ben er ook van overtuigd dat we nu in een ander tijdperk leven. Mijn dochter heeft. net als ik, gelukkig nooit geen oorlog meegemaakt in het Europa waarin we wonen. Haar gevoel van Privacy en gegevens opslag is dan ook een geheel andere dan van mijn ouders..

Ik heb respect voor de gevoelens van een ieder die vindt dat gegevens veilig moeten zijn en dat niet alles wordt vast gelegd. En voordat ik nu ga beginnen over zaken als: maar we leven toch in een ander Europa.. even een andere vraag..

Leest u deze reactie? Dan gebruikt u internet.. heeft u een mobiele telefoon? Maakt u gebruik van Apple? Google? Twitter? Facebook

Wanneer u oprecht kunt zeggen dat u dit alles niet doet.. Heeft u niets te vrezen want heeft u dit alles nooit gelezen. Toch?

Het is mijn overtuiging dat het gebruik van Social Media blijft toenemen. Er is geen regering of organisatie die dit in de hand heeft of kan controleren. En voor Nederland.. De “nieuwe generatie” is al lang bezig. En heeft niets met de privacy gevoelens die nog worden aangemerkt als belangrijk.

Ik durf te stellen dat, wanneer er een serieuze kwestie in Nederland komt, vergelijkbaar met bijvoorbeeld de aanslag in Londen, de wetgeving in Nederland zeer snel wordt aangepast. En het beschermen van de zeer belangrijke privacy in een ander blikveld staat…

Nog even een overweging..

Ik heb een dochter van 14. Wanneer ik het met haar heb over privacy, social meidia, oppassen voor internet… Krijg ik een blik die mij duidelijk maakt dat ook zij daar echt wel over nadenkt. Ongeacht de manier waarop ik daar naar kijk.. Zij weten echt wel hoe het werkt. Alleen zijn de gevoelens over mogelijk gevolg anders.. tja..

Geef een reactie

