Nederlanders drukken weinig op ‘Vind ik leuk’ | Marketing Rendement

Geplaatst op

See on Scoop.itRwh_at

Binnen Europa blijken behoorlijke verschillen te bestaan in de omgang van mensen met Facebook. Zo ‘liken’ Nederlanders relatief weinig pagina’s. Ze zijn daarentegen wel veel meer betrokken bij de fan- en bedrijfspagina’s die ze leuk vinden.

Rein Hof’s insight:

Volgens mij zijn Nederlanders simpelweg nogal nuchter waar het gaat om Liken, enthousiast zijn, uit hun plaat gaan.. Dus het reageren en blijven engagen is ook anders dan in menig ander land. Wel denk ik dat, wanneer je iemand boeit en betrekt, je een trouwe volger hebt, die regelmatig zal reagrenen op je berichttten. Dus is het maar wat je wilt.. De nieuwe bezoeker.. of de trouwe volger..

In mij optiek moet je dit op dezelfde wijze benaderen als het klassieke marketing verhaal. Wil ik heel veel nieuwe klanten? Of investeer ik in mijn bestaande bestand, en bind deze mensen echt aan mij?? Wat geeft het meeste rendament? 

Vergeet daarnaast niet dat het behouden van een aantal belangrijke influensers meer waard kan zijn dan 1000 nieuwe gebruikers in een week.. het is het overwegen waard..  

See on www.rendement.nl

Geef een reactie

