Vakantieboeken.

Geplaatst op Geupdate op

Ik gun mij te weinig tijd om te lezen. En dat terwijl ik het een fijne bezigheid vind. Ik kan helemaal wegzinken in een boek wanneer dat mij boeit. Niets meer horen of vernemen wat zich rond mij afspeelt. Weg, in een eigen wereld.

Vakantie is dan ook bij uitstek een moment om de schade weer een beetje in te halen en mij over te geven aan de fantasiewerelden die schrijvers zo mooi kunnen verwoorden. Bij voorkeur lees ik mijn boeken tegenwoordig op mijn I-Pad. Simpelweg omdat ik deze toch bij mij heb, om alle andere zaken te doen die ik dagelijks pleeg te doen, en dan scheelt het weer extrta meeslepen van nog meer spullen. Een boek waar ik al enige tijd aan wilde beginnen is het verhaal over Steve Jobs. En dat maakt het lezen via mijn geliefde I-Pad alleen maar toepasselijker.

Het boek is uit. Ik ben onder de indruk geraakt van het verhaal. Jobs was geen makkelijke man. In veel gevallen zelfs geen aardige man. Maar wat hij heeft weten bereiken vind ik fantastisch. Uiteraard heeft hij heel veel goede mensen om zich heen gehad. Die fantastische dingen bedacht en gemaakt hebben. En het is toch Jobs geweest die door zijn eigenzinnigheid en dwangmatigheid Apple tot grote daden en ontwikkelingen heeft gedreven. Respect!

De laatste regels van het boek zijn zeker het vermelden waard. Het zou een verklaring kunnen zijn..

“I like to think that something survives after you die,” he said. “It’s strange to think that you accumulate all this experience, and maybe a little wisdom, and it just goes away. So I really want to believe that something survives, that maybe your consciousness endures.”

He fell silent for a very long time. “But on the other hand, perhaps it’s like an on-off switch,” he said. “Click!And you’re gone.”

Then he paused again and smiled slightly. “Maybe that’s why I never liked to put on-off switches on Apple devices.”. (uit Steve Jobs, geschreven door Walter Isaacson)

 

 

Geef een reactie

