Je moet het maar durven…

Geplaatst op Geupdate op

Think different is de slogan die we kennen van Apple. Denk anders. Durf anders te zijn en doe zaken die nog niet eerder vertoond zijn. Al in 1983 bedacht Steve Jobs iets wat getuigde van echt lef. In aanloop tot de introductie tot de Macintosh is hij in zee gegaan met een reclameburo die een commercial maakten in een stijl die nog niet eerder vertoond was: 1984.

Na bekijken was de raad van bestuur geschokt. Men wist niet goed wat men hier mee aan moest en had ernstige twiijfel of het wel de juiste manier was om het nieuwe product op deze wijze te introduceren. Uiteraard zette Steve zijn zin door en in december 1983 werd de spot uitgezonden. Tijdens het absolute jaarlijkse hoogtepunt op de Amerikaanse televisie: the Super Bowl.

96 miljoen mensen zagen het filmpje en waren onder de indruk. Aan het einde werd kalm verteld dat Op 24 januari zal Apple Computer de Macintosh introduceren. En je zult zien waarom 1984 niet op “1984” zal lijken.’

Zowel de spot als de Macintosh werden een mega succes..

Je moet het maar durven..

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s