Observaties van een gast. Deel 3

Geplaatst op Geupdate op

Mijn eerste echte horeca-baas had dus een zeer eenvoudige filosofie waar het ging om de beschrijving van het begrip Hoerca. En hij was een man die ongelofelijk op de centen lette..

Dat was zijn manier van zaken doen. Letten op alle kleintjes en daarmee je geld verdienen. Daarnaast begreep hij het belang van zijn vaste gasten. Deze groep werd in de watten gelegd en er werden speciale avonden en activiteiten georganiseerd om hen “vast te houden”. Hier in schuilt een gevaar. Deze groep kan, wanneer niet juist gestuurd, bepalend worden voor de ontwikkeling van je zaak. Ik heb meegemaakt dat de groep “vaste gasten” nieuwe bezoekers zowat de deur uitkeken, omdat zij vonden dat die nieuwen stoorden in de normale gang van zaken.. Niet goed voor je onderneming lijkt mij.

Voor je groep vaste gasten moet je dus boeien en engagen. Zorgen dat het leuk blijft. Dat er steeds iets nieuws is, altijd een luisterend oor en snel wordt gereageerd op vragen.. Webcare in optima forma zeg maar. En dat begrip bestond toen nog niet eens..

Wordt vervolgd..

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s