Observatie van een vader..

Geplaatst op Geupdate op

We zijn op vakantie en het is, na een lange reis, dag 1. Al met al toch behoorlijk wat uren onderweg geweest, maar nu dan eindelijk op de plaats van bestemming aangekomen.

#dochterlief heeft uiteraard ook dezelfde moeizame reis ondergaan.. Alhoewel: moeizaam.. Het was geen beklimming van de K2. En ik noem haar bewust #dochterlief.. Ik bedoel, hoe vervelend kan het voor een jonge dame worden wanneer papa bedenkt: ik jas eens even wat het internet op.. Beetje protectie is niet verkeerd lijkt mij.. Dus de naam laten we maar evenweg..

Observatie door vader: er zijn Nederlands sprekende jonge dames aanwezig.

Conclusie #dochterlief: dat mag er ook zijn, heeft best belang en behoefte aan een vakantie-compaan, dus: geregeld..

Observatie vader: Er wordt rond een een ander heen gedanst, gewrongen en gedaan. En praten doen we niet. Waarom ook.. We weten toch niets van elkaar.

Vervolgens ga je weer uiteen, en dat herhalen we een aantal dagen.

Conclusie pa: Tot dat de miepen met elkaar in gesprek zijn, er achter komen dat zij mega veel te delen hebben, gek zijn op dezelfde jongen en ook nog eens bang zijn voor hetzelfde.. Ach.. Dan is de vakantie bijna voorbij.

Ik kan nu wel uitleggen dat ik het allemaal weet, en ook weet hoe je er mee om moet gaan.. Maar is dat eigenlijk wel goed dan? Moet je deze processen, die wij, de ouders oog doorgaan zijn, niet gewoon zelf ondergaan, om te worden wat je uiteindelijk wordt? Het lijkt mij wel.. Dus maak de foutjes maar, stel je vragen en wordt ouder. Je bent en blijft mijn #dochterlief!

 

Geef een reactie

