Over neuzen en feiten..

Geplaatst op

Er zijn momenten dat je even echt met je neus op de feiten gedrukt wordt. Direct weer met beide benen op de grond, je realiserend wat belangrijk is in het leven. Zojuist, helaas, zo'n moment moeten ervaren..

We hebben het bericht ontvangen dat een oud teamgenootje van dochterlief vandaag is overleden. Hij mocht 12 jaar oud worden. Aan het begin van een leven. Opgroeiend, spelend, ontdekkend en nog niet besmet met allerlei angsten die pas komen wanneer je alweer een stukje oude bent. 12 jaar oud! Onderweg naar zijn voetbalclub. Een vriendschappelijke wedstrijd stond op het programma. Onderweg overlijdt deze jonge man aan een hardstilstand.. Een hardstilstand! En dat met zo'n leeftijd! Ongelofelijk!

Ik ben zelf ouder. Dochterlief is 1 jaar ouder dan deze jongen geworden is. Ze hebben in hetzelfde voetbalteam gespeeld. Gerend, getraind, Ik ken zijn ouders en vriendjes. Ik heb foto's van hem en in weblog's over hem egeschreven. En nu is hij dus overleden.

Hoe snel wil je met beide benen weer op de grond gezet worden? Met je neus op alle feiten gedrukt worden? Ik kijk naar mijn dochter, die zojuist met twee McFlurry's weer in huis gekomen is en realiseer mij dat het o zo snel voorbij kan zijn. Een hartkwaal, andere ziekte, ongeluk, noem het maar. Er liggen zo veel gevaren en angsten op de loer. Ik wordt daar wel eens bang van. Wat als..?

Het relativerdende mannetje in mij zegt dat dit niet handig is, Dat ik mijn de kop niet gek moet maken met dergelijke gedachten. En dat het ook niet helpt.. Het gevoels mannetje zegt dat dit de grootste angst van ieder ouder is. En weet je wat: ik geloof de laatste..

De ouders van deze jongen moeten nu door een afschuwelijke tijd gaan. Met gevoelens en emoties die ik nooit hoop te moeten ervaren. Ik wens hen, en hun naasten heel veel sterkte. In gedachten ben ik bij hen en leef mee. Rest in Peace young friend.

 

 

Geef een reactie

