socialmedia gaat snel..

Geplaatst op Geupdate op

We kennen denk ik allemaal wel de verhalen dat een bericht via socialmedia erg snel verspreid wordt.. Ik kan nu vanuit eigen ervaring vertellen: dat klopt.

http://www.youtube.com/watch?v=0UFsJhYBxzY

Afgelopen zondag, 8 juli 2012, zat ik de Formule1 race te kijken. De grote prijs van Groot Brittanie, verreden op Silverstone. Een prachtig circuit met zeer veel historie. Ik ben een groot fan van Formule1 en kijk iedere race, ook wanneer nodig, 's ochtends heel vroeg. Dat terwijl ik niet eens een rijbewijs heb..Om het geheel maar even in een perspectief te zetten.

Zoals gezegd, het is zondag middag. Ik zit redelijk relaxed op de bank, kijkend naar een mooie race. Geen echt gekke zaken, alleen het feit dat het in Groot Brittanie niet regent! Verder een aantal mooie inhaal acties. En Fernando Alonso rijdt een super race.

Nu moet ik bekennen dat Alonso niet mijn favoriete rijder is. Is een persoonlijk ding, heeft niets met renstal of afkomst. Hij is simpelweg niet “My kind of driver”.

Deze race laat hij zijn klasse zien. Een klasse die ik ook wel weet en erken. maar niet altijd wil delen. Echter op deze bewuste zondag middag.. Hij heeft een fantastische race gereden. Tactisch en zeker ook als coureur. Strak door de bochten. Zuinig gereden. Goede bandenkeuze en prima pitsstop. Strakke race dus.

Dat wil ik best wel delen… En als enthousiast Twitteraar heb ik daar ook best mogelijkheden toe. Druk op het toetensbord bezig dus, en:–> send! Mijn mening over deze F1 race gaat het WWW op, via Twitter.

 

Nix mis mee.. volgens mij. Tot ik allerlei reacties voorbij zie komen op een account waar ik ook mee te maken (kan) hebben. Echter zeker geen prive account is. Sterker nog: ik moet constateren dat ik mijn persoonlijke F1 berichten verstuurd heb via het Corporate account! Ik kan mij een uitspraak herinneren van een toen toekomstige prinses die de opmerking plaatse: “een beetje dom gedaan” Op dat moment zeker voor mij van toepassing.

Wat mij vervolgens opviel was de snelheid waarop berichten zich verspreiden. In dit geval een Corporate account, wat nogal wat belangestelling heeft, en toch, de snelheid van verspreiden heeft zelfs mij verbaasd. En ik heb notabene het een en ander be/gestudeerd op dit gebied. (zegt meer over mij dan over de studie)

Ik heb vrij snel de bewuste berichten (het waren er twee) kunnen verwijderen. Daamee wellicht kunnen voorkomen dat het Nationaal nieuws werd. Toch waren de berichten al opgepikt door volgers..

Er werd al heel snel gereageerd op de Tweets die ik had verstuurd. Niet zo zeer inhoudelijk. Wel op het feit dat er prive bericht werd via een Corporate account. Opmerkingen als: “ga aan het werk”, en “Oh, dat doen ze dus wanneer ze bezig zijn”, heb ik voorbij zien komen. Het waren al met al slechts een klein aantal berichtjes. Het gaf mij echter wel duidelijk aan dat Twitter zeer snel gaat en veel volgers heeft. Realisseer moment..!

Wat ik ook heb mogen zien: Reacties van mensen die reageerden met de opmerking dat ook bij Corporate accounts fouten gemaakt kunnen worden. En dat dit helemaal niet zo heel ernstig hoeft te zijn.. Dat waren wel de berichten die mij even steunden moet ik bekennen.. Daarmee wil ik niets goed praten. Geeft mij alleen wel weer even het gevoel menselijk te zijn. Zoals het hoort. In staat om dingen te doen. En fouten te maken..

 

 

 

 

Geef een reactie

